Thursday 15 February 2018

사과의 관련 다변화 전략


애플의 다양 화.


처음에는 맥 컴퓨터 라인이 있었고, 애플은 아이팟을, 그리고 아이폰은 1 년 전, 아이 패드를 조금 더 추가했다. 지난 10 년 동안 애플은 컴퓨터 회사에서 진정한 소비자 브랜드로 변모했습니다.


검색 트렌드를 보면 쉽게 알 수 있습니다. 이 경우에는 수년 간 Apple의 다양한 제품 라인에 대한 전반적인 관심이 있습니다 (Google 트렌드의 호의).


이 도표는 우리에게 무엇을 말해 줍니까?


1 대, 2 대, 4 대 강진 대 :이 차트는 오늘날 애플이 5 년 전보다 훨씬 다양 화 된 회사라는 것을 말해줍니다. 그것은 서서 두 배나 강한 다리를 가지고 있으며, 10 년 이상 전에 비해 4 배나 많았습니다. 또한 Apple의 재무 보고서를 검토하고 돈이 어디서 나왔는지 확인할 수 있습니다.


10 년 동안 0-300 개의 Apple Retail Stores.


지난 10 년간 애플에게 일어난 또 다른 일은 자체적 인 소매 유통 업체를 설립했다는 것입니다. 최초의 Apple Retail Store는 2001 년 5 월 15 일에 발표되었으며 며칠 후 개장했습니다. 거의 정확히 10 년 전이었습니다 (오케이, 1 달 더하기).


현재 전 세계 300 여개의 애플 스토어가 있습니다. 이로써 애플은 자체 소매 유통망을 확보하게된다. 소매 유통망을 통해 다른 유통 업체에 의존하거나 온라인으로 판매하지 않고도 제품을 자체적으로 강조 할 수있다.


다각화되었지만 집중하지 않았습니다.


애플은 10 년 전보다 훨씬 더 다양한 제품 라인을 보유하고있다. 이것은 집중력의 특정 부족으로 이어질 수 있지만, 하지 않았습니다. 애플은 여러 가지 일을 할 수 있지만 초점이 맞지 않는 것은 그 중 하나가 아닙니다. 이 모든 신제품들은 더 가치있는 것은 말할 것도없이 회사를 더 강하고 훨씬 더 수익성있게 만들었습니다.


애플이 앞으로 더 많은 다리를 더 쌓을 수있을 것인가? 그들은 2 년에 한 번씩 새로운 기술 산업에 대해 놀라운 습관을 갖기 때문에 가능성이 매우 높습니다. 우리는 다음에 무엇을 볼지 기대하고 있습니다.


공유 및 설명.


2 개의 댓글.


나는 애플으로서의 시작을 회사로 기억하기에 충분하다. 수년간 그들은 PC 세계의 발자취를 따르는 대신 자신의 코스를 차트로 작성했으며, 결과적으로 항상 시장 점유율에 뒤떨어져있었습니다. 그러나 그들의 브랜드를 깨끗하고 쉽게 군중과 구별 할 수있게 됨으로써 그들은 현재 지배하고있는 새로운 시장에서 도약 할 수있는 완벽한 위치에있었습니다. 그를 사랑하거나 증오하는 Steve Jobs는 비즈니스 및 마케팅 분야에서 전략적인 천재입니다.


iPhone 및 iPad는 Mac 또는 iPod보다 뉴스 매체에서 훨씬 더 많은 주목을받습니다 !!


회신을 남겨주 답장을 취소하십시오.


사이트의 가동 시간을 무료로 모니터링하십시오.


Pingdom의 가동 시간 모니터링 기능을 사용하면 언제든지 사이트가 다운 된 시점을 처음으로 알 수 있습니다. 크고 작은 웹 사이트가 있으면 가동 시간 모니터링이 필요합니다.


다양성과 다양성은 거물급 기술 회사에서 계속됩니다.


비 핵심 비즈니스는 지난 두 주 동안보고 된 수입 전반에 걸쳐 명확한 주제였습니다.


알파벳 CFO 인 Ruth Porat은 최근 자동 차, Nest, 벤처 기업, Verily 등 Google에 속하지 않는 모든 것을 포함하는 기타 배팅을 포함한 2 분기 실적을 발표했습니다. 마이클 코박 / 게티.


이 에세이의 한 판은 테크 산업에 대한 통찰력과 통찰력에 대한 정보를 제공하는 웹 사이트 인 Tech. pinions에 처음 게시되었습니다.


이번주에는 애플이 새로운 소수를 고용하고 남성과 여성 간의 임금 격차를 줄이는 데 도움이되는 새로운 지표를 발표하면서 직원 다양성 수치가 발표되었다. 그러나 이번 어닝 시즌 전반에 걸쳐, 모든 종류의 빅 테크 기업들이 비즈니스 모델과 수익원을 다변화하는 등 다양한 종류의 다양성이 입증되었습니다.


이것은 내가 전에 언젠가 썼던 것에 대한 흥미로운 대위법이다. 성공적이고 높은 수익성을 가진 핵심 비즈니스에 모든 대기업들이 의존하고있다. 그 부분에서 나는 또한 핵심 사업이 다른 많은 분야에서 벤처 투자를 도울 것을 제안했으며, 그 중 일부는 궁극적으로 자신들의 권리로 매우 성공적으로되었다. 비 핵심 비즈니스는 지난 두 주 동안보고 된 수입을 통해 명확한 주제였습니다.


다양 화는 여러 가지면에서이 회사들에게 혜택을줍니다. 첫째, 비 핵심 활동은 종종 코어와는 다른 동인과 역풍을 가지기 때문에 핵심 비즈니스에서 성과가 저조한 것에 대비하여 유용한 헤지를 제공합니다. 둘째, 회사는 새로운 영역에 강점을 활용하여 처음부터 시작할 수있는 경쟁 업체와 경쟁 할 수 있습니다. 셋째, 때때로 핵심 비즈니스에 다시 통합 될 수있는 제품 또는 서비스를 생산하여 강화합니다.


다음은 오늘날 가장 큰 기술 회사들이 다양 화하고있는 몇 가지 방법입니다.


알파벳 - 다른 내기.


Alphabet은 자사의 비 핵심 사업을 자체보고 부문으로 명시 적으로 분리 한 한 회사 일 것입니다. 기타 Bets에는자가 운전용 자동차, Nest, 벤처 기업, Verily 등 Google의 일부가 아닌 모든 것을 포함합니다. . Alphabet과 새로운보고 구조의 창출은 이러한 비 핵심 활동들에 대해 현저하게 밝은 빛을 비추 며 결과는 처음에는보기 흉한 것처럼 보입니다. 마진이 어느 정도 개선되었지만, 우리는 여전히 기타 베팅의 경우 400 %의 영업 이익률이 마이너스이고 Alphabet의 전체 매출의 1 % 미만인 경우에도 전반적인 손실이 크다고 말합니다.


그러나 이것이 비 핵심 비즈니스에 대한 투자가 종종있는 것처럼 보입니다. 다른 베팅에서 Alphabet의 대다수는 회사가 "사전 수익"이라고 말하고 싶어하는 것입니다. 금융 부문에서의 분리로 인해 핵심 Google 비즈니스가 월광호의 재정적 어려움에서 벗어날 수 있습니다. Google 세그먼트 내에서 회사는 Apps와 클라우드 서비스를 포함하여 엔터프라이즈 서비스에 많은 투자를하고 있으며, 자체적으로 중요한 비즈니스로 성장할 것으로 기대합니다. 이 벤처에 대한 투명성은 낮지 만 논란의 여지는 있지만 단지 몇 년 후에는 "다른 내기"가 될 것입니다.


Amazon - AWS는 물론 일반적인 서비스.


아마존의 헤드 라인은 최근 AWS, 즉 클라우드 비즈니스에 관한 것이 었습니다. 급속도로 성장하고 있으며 수익성도 높아지고 있으며 나머지 아마존보다 훨씬 수익성이 좋습니다. 따라서 Amazon의 전반적인 결과에 더 중요한 기여를하고 있습니다. 그러나 아마존의 전체 매출의 10 %에 불과합니다.


더 큰 그림은 일반적인 서비스로 2 분기의 아마존 매출의 31 %를 차지했으며 지난 12 개월 동안 28 %의 수익을 올렸다. 아마존의 서비스 부문에는 제 3 자 이행 서비스, 프라임 (Prime) 가입, 광고 및 신용 카드가 포함됩니다. 제 3 자 수행은 Amazon의 첫 번째 전자 상거래 매출보다 훨씬 높은 매출 총 이익을 특징으로하고 Amazon의 최근 마진 개선의 또 다른 원인이기 때문에 Amazon에서 특히 중요한 영역입니다. 판매 단위는 Q2에서 판매 된 총 판매 대수 중 49 %를 차지했으며 2 년 전의 40 %와 6 년 전의 30 % 증가했습니다. 이 비율은 최근 거의 선형적인 방식으로 증가하고 있으며, 덜 중요한 것은 아니지만 오늘날 우리가 볼 수있는 다른 것보다 더 미묘한 다양 화의 한 형태입니다. 프라임 구독 수익은 아마존의 유명한 플라이휠의 일부로 전자 상거래 판매에 직접적으로 연관되어 있지만 아마존에 대한 수입원이 점점 더 중요 해지고 있습니다.


Apple - 서비스.


서비스 라인은 아마존에서 조용히 성장해 왔지만, 애플은 최근에 서비스로의 다각화에 대해 많은 소음을 냈으며, 이는 이번 분기에도 마찬가지였다. CFO Luca Maestri는 가장 최근의 실적 발표에서 1 년 전 8 %의 매출 성장을 보였으 나 지난 분기의 11 %로 나타 났으며 부분적으로는 서비스 매출 증가를 보였으 나 부분적으로는 iPhone의 하락에 따른 하드웨어 매출 감소로 인한 것입니다.


그러나 아마도 서비스가 수익보다 수익에 훨씬 더 큰 기여를했다는 점이 더 중요한 의견이었습니다. 이는 불과 몇 년 전 비즈니스의이 부분 (당시 주로 iTunes에 관한 부분)이 손익 분기점으로 여겨졌을 때와 같은 전통적인 지혜와 완전히 대조적입니다. AWS와 마찬가지로 AWS와 마찬가지로 Apple의 서비스 사업은 보완하는 핵심보다 우수한 재무 특성을 가진 희귀 한 비 핵심 비즈니스입니다. 그런데 애플의 R & D에 대한 막대한 지출이있다. 팀 쿡 (Tim Cook)은 이번 분기의 수익 호가 아직 시장에 나오지 않은 제품과 서비스로 갈 것이라고 말했다. 그것은 확실히 자동차 연구에 대한 투자를 포함하지만, 우리가 구체적인 증거를 아직 보지 못한 다른 형태의 다양 화를 포함 할 가능성이 있습니다.


페이스 북 - Oculus 및 WhatsApp.


페이스 북은 유기적이고 무기적인 방식으로 페이스 북의 경험을 언젠가는 다변화하고있다. 인스 타 그램 인수는 자사의 포트폴리오에 최초로 추가 된 외장형 제품이며, 소유하고있는 최초의 주요 비 페이스 북 브랜드 제품이었다. 그러나 WhatsApp와 Oculus 인수를 특징 짓는 것은 Alphabet의 다른 베팅과 마찬가지로 대부분 사전 수입이기 때문입니다. 예, Oculus는 현재 일부 기기를 배송 중이지만 Facebook 자체가 인정한대로 해당 발송물의 수익은 곧 발생할 가능성이 거의 없습니다. WhatsApp는 대규모 매출을 창출하면서 하나의 수입원을 효과적으로 폐쇄 했으므로이 카테고리에도 적합합니다.


이 모든 것의 재정적 인 영향을보기 위해 페이스 북의 열기구 R & amp; D 지출을 살펴볼 필요가 있지만, 알파벳과 마찬가지로 앞으로의 이러한 베팅은 꽃이 만발한 핵심 비즈니스에 의해 잘 다뤄질 것입니다. 점점 더 중요한 Instagram과 결합 된 Facebook 자체는 수입과 수익 모두에서 환상적인 성장을 보이고 있으며, 다른 곳에 투자 할 수있는 충분한 보상을 제공합니다.


Microsoft - 하드웨어 및 서비스


스티브 발머 (Steve Ballmer)의 유명한 "디바이스 및 서비스"만트라는 마이크로 소프트의 전략적 진술에서 철저히 제거되었지만, 재무보고에있어 많은 증거가있다. 방금 끝난 회계 년도에 Microsoft는 Surface만으로 5 %의 수익을 창출했으며 전화로 4 %, Xbox 하드웨어, 소프트웨어 및 서비스에서 11 %를 얻었습니다. 이 하드웨어 범주의 전체 수익에서 20 %를 차지했습니다.


다양한 서비스 비즈니스 모델이 전통적인 일회용 소프트웨어 판매 범주를 이어가고 있으며 다양한 종류의 클라우드 서비스가 Office 365, Azure 또는 다른 포트폴리오 요소와 같은 가장 좋은 예일 수 있습니다. 지난 해 Microsoft의 상업용 클라우드 서비스 매출은 11 %였습니다. 전년도의 6 %와 그 이전의 3 %였던 것이 었습니다. 그러나 최근 Microsoft의 성장에 가장 놀라운 기여자는 검색 광고입니다. 광고 수익은 외부 고객의 매출 중 가장 빠르게 증가하는 범주이며 전체 수익의 7 %를 차지합니다.


다른 초점, 다른 결과입니다.


다양 화의 이점은 대개 같은 경우도 있지만, 세부 사항은 종종 매우 다른 경우가 많습니다. 이 회사들 각각은 다각화와 관련하여 다소 다른 분야에 초점을 맞추고 있으며 그 결과도 매우 다릅니다. 일부는 매우 장기적인 관점에 초점을 맞추고 있으며 단기간에 막대한 손실을 겪고 있으며 나중에 갚을 사업을 구축하려고합니다. 다른 사람들은 이미 오늘 그들의 새로운 벤처 기업 중 일부로부터 매우 의미있는 수익과 이익을 창출하고 있습니다.


그러나 여기에 나와 있지 않은 다른 회사들은이 다양 화에 큰 투자를하는 것 같지 않습니다. 어떤 경우에는 핵심 비즈니스를 최적화하는 데 여전히 어려움을 겪고 있기 때문에 그렇습니다. Twitter는 아마도이 카테고리에 속할 것입니다. 그러나 다각화는 앞으로도 계속 될 최고의 기술 기업의 특징이 될 것입니다.


Jan Dawson은 소비자 장치, 소프트웨어, 서비스 및 연결의 합류에 중점을 둔 기술 연구 및 컨설팅 회사 인 Jackdaw의 설립자이자 수석 분석가입니다. 기술 애널리스트로서의 13 년 동안 Dawson은 DSL에서 LTE, 정책 및 규제부터 스마트 폰 및 태블릿에 이르기까지 모든 것을 다루었습니다. Jackdaw를 설립하기 전에 Dawson은 수년간 Ovum에서 근무했으며, 가장 최근에는 전신 통신 분석가로 전 세계적으로 Ovum의 통신 연구 일정을 담당했습니다. 그를 잡아라.


Recode에서 더 많은 부분.


Daily Recode.


Recode Daily 뉴스 레터에 가입하여받은 편지함으로 전달되는 최고의 기술 및 비즈니스 뉴스를 얻으십시오.


최신.


전체 기록 : Recon Media의 The Young Turks 'Cenk Uygur.


"우리가 YouTube에 갔을 때 사람들은 [쇼]에 실제로 반응했습니다."


Facebook은 얼굴 인식을 사용하여 사람들이 내 사진을 업로드 할 때 알려줍니다.


Facebook은 귀하의 사진이 언제 업로드되는지 알고 있습니다. 이제 당신에게 말할 것입니다.


Recode Daily : 뜨거운 HQ Trivia 앱의 공동 창립자가하는 나쁜 행동은 잠재적 인 투자자에게 큰 관심거리입니다.


플러스 : John Skipper는 ESPN을 Disney의 빅딜 직전에 놓고 있습니다. animatronic Trump가 결국 Disney World에서 자리를 잡고 Bob Dylan의 Malibu Xmas 조명을 분석합니다.


인공 지능은 우리로 하여금 인간의 지능을 정의하고 그것을 방어하기 위해 싸우는 일을 더 많이하도록 강요합니다.


당신의 생각에 관한 정보를 수집하기 위해 머리를 감싸는 밴드가없는 것처럼 생각하십시오.


여기서 단어는 실패합니다.


영감을 얻기 위해 다른 사람들을 위해 일한 지 10 년이 넘게 일하면서 직장을 그만두고 사업주가되는 세상으로 돌아온 이후로 나는 유명한 비즈니스 리더의 전기를 포함한 비즈니스 서적을 다시 읽었습니다.


나는 Isaacson의 Steve Jobs에 대한 전기와 Richard Branson의 자서전이 문화에 대한 개념이 얼마나 진보적인지, 그리고 어떻게 이들 이해를 적용하여 세계를 선도하는 회사를 구축 하는지를 알기에 가치있는 책임을 이미 썼다.


잡스 바이오에 대해 특히 흥미로운 점은 애플이 사업 전략으로서의 다양 화를 성공적으로 어떻게 활용했는지이다.


기업 전략 : 기업이 핵심 비즈니스와 다른 산업 또는 시장에 진출하는 실무. (1) 하나 또는 소수의 소득원에만 의존 할 위험 감소, (2) 수요주기가 다른 재화 또는 용역을 생산함으로써 주기적 또는 계절적 변동을 피함, (3) 더 높은 성장률을 달성하고 (4) 경쟁 업체의 핵심 산업 또는 시장을 침범하여 경쟁 업체에 대응합니다.


Apple은 소프트웨어 및 컴퓨터 기술에서부터 디지털 음악 마케팅, 음악 플레이어, 그리고 휴대폰에 이르기까지 다양 해졌습니다. 이를 수행하는 능력은 지난 수년간 성공의 주요 요인이었습니다.


다각화는 새로운 시장 진출을 모색하는 기업에게 공통된 전략입니다. 전체 비즈니스 모델은 다각화 전략 (예 : BHP Billiton)을 기반으로 구축 될 수 있지만 귀하의 비즈니스에 맞게 다각화됩니까?


Scotiabank는 자신의 비즈니스를 세계적으로 확장하는 데있어서 다각화에 관한 조언을 제공합니다.


이론적으로 다각화는 단일 수익원에 대한 비즈니스의 의존도를 낮추기 때문에 건전한 경영 전략입니다. 여러 제품 라인을 운영하거나, 여러 고객 세그먼트를 지원하거나, 여러 지리적 시장으로 확장하는 것은 모두 다변화의 사례입니다 [1].


비즈니스 전략으로 다양 화를 구현 한 경험이 있습니다. 제 이야기에 따르면이 세상의 일자리와 브랜슨에만 국한된 것은 아닙니다.


7 년 동안 나는 사우스 오스트레일리아의 애들레이드에있는 StrungOut Studios를 소유하고 관리했으며, 낮에는 음악 학교 였고 밤에는 리허설 스튜디오였습니다. StrungOut에는 실습을위한 밴드를위한 2 개의 커다란 설비 실과 개별 음악 레슨을위한 2 개의 작은 실이있었습니다. 나는 몇 가지 기본적인 음악 장비 (선택과 현)를 판매하고, 앰프와 기타 같은 장비를 임대하고, 거기에서 연습 한 밴드를 녹음하기 위해 음향 엔지니어를 계약함으로써 약간의 돈을 벌었 다. 90 년대 후반과 2000 년대 초반의 애들레이드 남부 음악계에서 가장 최악의 펑크 밴드 중 많은 사람들이 StrungOut에서 최고의 작품을 녹음했습니다.


이 기간 동안 애들레이드의 학교에 음악 교육 서비스를 제공 한 SAAM (South Australian Academy of Music)이라는 사업을 구입할 수있는 기회가 생겼습니다. 두 비즈니스 모두 음악 산업에서 운영된다는 측면에서 SAAM을 구입함으로써 비즈니스 운영 범위를 확장 시켰고 구매는 Businessdictionary가 위에서 제안한 것과 거의 같은 방식으로 두 비즈니스 모두에게 이익이되었습니다. 예를 들어, 나는 핵심 시장에 침입하여 경쟁자들을 반박했다. StrungOut에 대한 큰 위협은 젊은 음악 학생 인 잠재 고객이 StrungOut 대신 학교에서 악기를 배울 것이지만 SAAM을 구입하고 학교 기반 음악 교육 시장으로 다양 화함으로써이 위협은 거의 무효화됩니다.


두 회사는 급여 및 인보이스 발행과 같은 많은 시스템을 공유했으며, 일부 직원은 모두 근무했습니다. SAAM을 구입 한 지 오래지 않아 두 가지 보완적인 사업을 소유함으로써 얻을 수있는 혜택이 느껴졌습니다. 둘 다 강력한 성장을 경험합니다. 2003 년에 두 회사를 모두 팔았고 SAAM (나는 지금까지도 성공적인 비즈니스를하는 Learning Music Australia로 명칭을 변경 한 이래로)을 구입 가격의 거의 두 배로 판매했습니다. 학교 부문으로의 다각화는 큰 위험 이었지만 성과는 컸습니다.


비즈니스 다변화 전략의 내용을 더 잘 이해하기 위해 다변화를 논의 할 때 자주 사용되는 몇 가지 용어를 명확히하는 데 도움이되는이 짧은 비디오 (아래)를 권장합니다. 이 비디오는 Smucker 's Company와 General Electric의 다양 화 전략을 대조합니다.


그러나 당신이 다각화의 끝에서 뛰어 내리기 전에 위험을 이해할 가치가 있습니다.


국제 비즈니스 사상가 인 마이클 포터 (Michael Porter)는 33 개의 대규모 다변화 된 미국 기업의 다양 화 역사를 36 년간 연구하고 분석했다. [2] 경제의 많은 부분에서 무작위로 선택되었다. Porter는 그의 연구 결과가 분석 된 회사의 다변화 활동의 '성공률에 대한 냉담한 그림'을 제시했다고 말합니다. 그의 주요 결과 중 일부는 그 것이었다.


'평균적으로 기업들은 신산업에서 절반 이상을 인수했으며 완전히 새로운 분야에서 인수의 60 % 이상을 처분했습니다 [5]


관련없는 인수에 대한 평균 매각 률은 놀랍게도 74 %입니다 [6]


뒤늦은 지혜를 얻은 많은 논평자들은 50 년대와 60 년대의 다양 화가 '증거가 아닌 믿음에 의해 주도 된'비즈니스 '경향'이라고 지적했다. 많은 기업들이 '분산 형 총기 분산'(scatter-gun diversification)을 초래하는 '신념 (belief)'또는 '경향성 (trend)'에 기반한 접근법을 채택하여 1990 년대 중반까지 대형, 다루기 힘들고 어려운 꾸리다. 이 행정 유산은 나중에 비정상적인 평가 절하와 손해를 입은 많은 회사에서 발생했습니다 [10].


잡스 바이오의 비싼 이야기는 비즈니스 유머 감각이 뛰어나지 만 웃긴 일이지만 다각화와 관련된 잠재적으로 보이지 않는 위험의 위험성을 강조합니다. 잡스의 전기 작가가 이야기합니다.


그것은 1978 년에 시작되었습니다. Apple Computer는 출시 직후 Beatles의 이전 녹음 레이블이 Apple이라고 불리는 사실에 근거하여 Apple Corps가 상표권 침해로 고소했습니다. 이 소송은 3 년 후 애플 컴퓨터가 애플 군단에 8 만 달러를 지불했을 때 해결됐다. 이 합의는 비틀즈가 컴퓨터 장비를 생산하지 않으며 애플이 음악 제품을 판매하지 않을 것이라는 무해한 규정으로 보였다.


비틀즈는 협상을 끝내었다. 그들 중 누구도 컴퓨터를 생산하지 못했습니다. 그러나 애플은 결국 음악 사업을 방황했다. 1991 년 맥이 뮤직 파일을 재생할 수있는 기능을 포함 시켰을 때 다시 고소를 당했다. 2003 년에는 아이튠즈 스토어가 출시되었다. 법적 문제는 마침내 2007 년 Apple이 Apple Corps에 5 억 달러를 지불하고 전세계 비영리 권리를 부여하기로 결정한 후 비틀즈에 Apple Commps를 사용할 권리를 라이센스했습니다. ].


아이러니하게도, 비틀즈의 노래가 아이튠즈에서 나오기까지는 수년이 걸렸다.


Scotiabank의 기사는 또한 해외 다각화의 내재적 인 위험에 대해 몇 가지 지적했다.


글로벌화를 통해 비즈니스를 너무 얇게 보냅니 까? 귀하의 비즈니스가 하나 또는 여러 개의 해외 시장 진입과 관련된 추가 압력 (비용, 시간, 작업량)을 처리 할 수 ​​있습니까? 아마도 가장 큰 질문은 귀하의 국내 사업이 고통을받을 것인가? ...이 확장은 산만 함을 알 수 있습니까? 당신이 그것을 풀 수있는 대역폭을 가지고 있습니까? 당신의 팀은 도전 할 준비가되어 있습니까? 돈이 충분합니까? 다른 시장에서 추가 고객을 유치하면서 현재 고객 기반을 계속 제공 할 수있는 회사의 능력을 평가하는 문제입니다 [12].


그것은 모든 운명과 어둠이 아닙니다. Going Global 세그먼트에 따라 단어가 실패한 경우 각 게시물에서 글로벌 이동을 목표로하는 새로운 기업 전략을 간략히 소개하려고합니다. 이 게시물에서 저는 성공적인 마이젠 테이션을위한 또 다른 마이클 포터 (Michael Porter) 전략을 발표합니다. 이 글의 전문은 여기에서 접근 할 수 있습니다.


Porter의 연구가 다양 화와 관련하여 밝혀낸 역사적으로 까다로운 데이터에도 불구하고 그는 이렇게 말합니다.


'회사는 포트폴리오 관리에서 공유 활동으로 전략이 옮겨 감에 따라 다양 화를 통해 주주 가치를 창출 할 것입니다 [13].


그러나 회사는 포트폴리오 관리에서 공유 활동으로 어떻게 전환합니까? 고맙게도 포터 (Porter)는 '기업 전략의 주체를 성공적인 다각화'로 전환하도록 단계별 '행동 프로그램'을 상세히 설명하는 다각화 전략을 제공합니다. 단계는 다음과 같습니다.


이미 존재하는 사업 단위 간의 상호 관계를 식별하십시오.


기초가 될 핵심 비즈니스를 선택하십시오.


핵심 사업 간의 상호 관계를 촉진하고 미래의 관련 다양 화를위한 토대를 마련하기 위해 수평 적 조직 메커니즘을 마련하십시오.


공유 활동을 허용하는 다각화 기회를 추구하십시오.


공유 활동의 기회가 제한되거나 소진되면 기술 이전을 통해 다각화를 추구하십시오.


이것이 경영진의 기술에 부합하거나 기업 상호 관계를 단련하는 좋은 기회가 없다면 구조 조정 전략을 추구하십시오.


주주가 포트폴리오 관리자가 될 수 있도록 배당금을 지불하십시오 [14].


이제 애플이 어떻게 다년간에 어떻게 다각화되었는지를 생각해 보면, 당신은 그것이 여러 가지 시간과 다양한 각도에서 위의 모든 것을 어떻게했는지를 알 수 있습니다. 예를 들어 4 단계와 5 단계를 수행하십시오. 우리는 Apple이 터치 스크린을 휴대 전화로 가져온 공유 활동과 지식 및 기술 이전을 허용 한 다각화 기회를 어떻게 추구했는지에 대한 정보를 잡스 바이오에서 읽을 수 있습니다.


2005 년까지 iPod 판매가 급증했습니다. 그 해에 놀랍게도 2 천만 명이 팔리면서 그 해의 4 배가되었습니다. 이 제품은 회사 수익에 중요 해졌고 그 해 매출의 45 %를 차지했으며 Mac 판매량을 늘리는 방식으로 회사 이미지의 험난함을 없앴습니다.


그래서 잡스가 걱정했다. "그는 항상 우리를 망칠 수있는 것에 집착하고있었습니다."라고 보드 멤버 인 Art Levinson은 회상했습니다. 그가 "우리 점심을 먹을 수있는 장치는 휴대폰"이라고 결론을 내 렸습니다. 그는 이사회에 설명하면서, 디지털 카메라 시장은 전화기에 카메라가 장착되어 있었기 때문에 시장이 쇠퇴하고있었습니다. 휴대 전화 제조업체가 뮤직 플레이어를 제작하기 시작했다면 iPod도 마찬가지입니다. "모든 사람들이 전화를 가지고있어서 아이포드를 불필요하게 만들 수 있습니다."


그들의 초기 접근 방식은 iPod을 수정하는 것이 었습니다. 그들은 사용자가 전화 옵션을 스크롤 할 수있는 방법으로 트랙 휠을 사용하려고 시도했으며 키보드없이 숫자를 입력하려고했습니다. 그것은 자연적으로 적합하지 않았습니다. Fadell은 휠체어를 사용하는 데 많은 어려움을 겪고있었습니다. 특히 전화 번호로 전화를 걸 때 많은 어려움을 겪었습니다. "그것은 성가신 일이었습니다."주소록을 스크롤하는 것은 좋았지 만, 아무것도 입력하는 것은 끔찍했습니다. 팀은 사용자가 주로 자신의 주소록에있는 사람들에게 전화를 걸 것이지만 실제로 작동하지 않는다는 것을 알고 있다고 스스로 확신시켜 주려고 노력했습니다.


그 당시에는 두 번째 프로젝트가있었습니다. 태블릿 컴퓨터를 만들기위한 은밀한 노력이었습니다. 2005 년에 이러한 서술이 교차하고 태블릿을위한 아이디어가 전화 기획으로 흘러 들었습니다. 다른 말로 표현하자면, 아이 패드에 대한 아이디어는 아이폰의 탄생 이전에 실제로 생겨났다.


오늘날 전세계에서 7 억 이상의 아이폰을 판매 한 아이폰은 애플이 애플의 매출에서 차지하는 비중이 크다. 일부 전문가들은 Carnette, Caplinger, Brugger와 같이 애플이 다변화해야한다고 주장한다. Apple Inc. 의 위험 :


Apple은 기록적인 Q2 결과와 놀라운 스마트 폰 판매 실적을 자랑하고 있습니다.


지난 분기는 내가 애플에게 장기적으로 가장 큰 위험이라고 생각하는 것, 즉 아이폰 매출에 대한 과도한 의존을 보여준다. 지난 분기는 애플의 매출 다변화 부족의 축소판이었다. Q2 매출에서 애플의 580 억 달러 중 70 %가 아이폰 판매에서 파생 된 것이다.


스마트 폰은 경쟁이 치열한 시장으로 애플이 독점하고있다. 그러나 시간이 지남에 따라 경쟁 업체들이 애플의 아이폰 시장 점유율을 먹을 수 있다면 어떻게 될까?


애플 만이 아니다. 한 제품에 너무 많이 의존하는 회사는 위험에 처해 있습니다. 역사적으로 애플은 혁신으로 유명 해졌다. 애플은 수익 다각화의 결여로 인한 위험을 제한하기 위해 더 많은 것을 사용할 수있다.


모든 비즈니스 벤처에는 항상 고유 한 위험 수준이 있습니다. 무언가를하기보다는 무언가를하지 않는 더 많은 이유가 있습니다. 그러나 위험이없는 보상은 없습니다.


잡스 바이오는 자신의 '개인적 영웅'과 위험에 대한 그들의 태도에 대해 논의합니다.


'Martha Graham, Ansel Adams, Richard Feynman, Maria Callas, Frank Lloyd Wright, James Watson, Amelia Earhart ... 그들은 위험을 무릅 쓰고 실패를 거절하고 자신의 경력을 다른 방식으로하는 것에 창의적인 사람들이 많았습니다. 16].


오늘 끝내기 위해 일반 독자는 내가 비즈니스, 예술 및 스포츠 세계가 서로에게서 더 많은 것을 배울 수있는 방법에 대해 항상 이야기하고 있음을 알게 될 것입니다. 그래서 잘 알려진 비즈니스의 위험에 관한 훌륭한 비즈니스 조언을 남겨 둡니다. 챔피언, 앙드레 아가시.


미주, 출처 및 사진 크레딧은 다음 페이지에 나열되어 있습니다.


"애플의 다양 화 전략"수필 및 연구 논문.


애플의 다각화 전략.


버스 508 | 다각화 전략 | Marilyn Caroll 박사 | | 카일 루이스 | 5/6/2012 | 다각화 전략 오늘날의 글로벌 시장에서 기업은 어려운 결정에 직면 해 있습니다. 기업이 직면하는 가장 어려운 결정 중 하나는 비즈니스를 다각화해야하는지 아닌지입니다. 다각화 란 단순히 포트폴리오 내에서 다양한 투자를 혼합하는 것을 의미합니다. 이 기법의 근거는 다양한 투자 유형의 포트폴리오가 평균적으로 사용될 것이라고 주장합니다.


미국 방송 회사, 버 뱅크, 캘리포니아, 대기업 1584 단어 | 5 페이지.


애플의 기업 차원의 전략.


APPLE COMPUTER INC. 의 기업 수준 전략 다양한 수준의 다각화 (1976-1996) Apple이 어떤 전략을 사용했는지 조사하기 위해이 기간을 2 단계로 나누었습니다. 첫 번째 시대는 1976 년에서 1996 년 사이에 Apple에서 판매 한 모든 제품이 컴퓨터 관련 제품임을 관찰 할 수 있습니다. 그들은 Apple 1로 시작하여 매킨토시 진화가 이루어질 때까지 제품을 지속적으로 개발했습니다. 그러나, 그들의 개발은 컴퓨터, 칩 및 소프트웨어를 제한합니다.


애플 Inc., 애플 스토어, 아이폰 1086 단어 | 4 페이지.


다각화 전략.


Abstract Diversification은 신제품 및 신시장에서 얻은 더 많은 판매량을 통해 회사의 수익성을 높이기위한 기업 전략의 한 형태입니다. 다각화 전략은 시장, 제품, 서비스 또는 생산 단계를 기존 비즈니스에 추가함으로써 기업 운영을 확장하는 데 사용됩니다. 존슨 앤드 존슨 (Johnson & amp; amp; amp; 존슨은 다각화를 통해 이익을 얻었으며 National Semiconductor Company는 성공할 수 없었습니다.


비즈니스, Janssen Pharmaceutica, Johnson & Johnson 1378 단어 | 5 페이지.


다각화 전략.


다각화 전략 다각화는 변화하는 시장에서 경쟁력을 유지하기 위해 기업이 취해야하는 위험입니다. 일부 기업은 사업을 다각화하는 데 성공했으며 야당에서는 사업을 확장하는 과정에서 성공하지 못한 다른 회사가 있습니다. 본 보고서의 목적 상 다각화 전략을 통해 "Sara Lee Corporation"을 성공적인 회사로 사용할 것입니다. 다른 한편으로는, 나는 예로 Ebay를 사용할 것입니다.


Corporation, EBay, Investment 1125 Words | 4 페이지.


다각화 전략.


다각화 전략 기업이 시작하면 전문화하려는 내용을 세부적으로 설명하는 비즈니스 계획을 수립합니다. 일부 시장에서는 한 번 목표에 도달하면 다른 시장으로의 벤처 기업 결정을 내립니다. 사업의 세계에서, 그 밖으로 모험을 회사 다변화라고합니다. 메리 엄 - 웹스터 (Merriam-Webster)의 온라인 사전에 따르면, 다양 화하는 것은 "제품의 다양성을 높이는 것" (Merriam-Webster, 2012) In.


Eastman Kodak, George Eastman, Kodachrome 1289 단어 | 4 페이지.


Apple 브랜드의 전략.


학부모 회사의 국제 비즈니스 전략 기업이 비즈니스를 통해 국제화를 결정할 때 많은 경쟁적 결정에 직면해야합니다. 회사가 직면하게 될 가장 중요한 두 가지 결정 사항은 비용 절감 압력과 지역 대응력에 대한 압력입니다. 비용 절감의 압력은 회사로 하여금 창조 비용의 가치를 낮추도록합니다. 기업은 제품 원가가 훨씬 저렴하거나 표준화 된 제품을 대량 생산할 수있는 곳으로 아웃소싱 할 수 있습니다.


비즈니스, 비즈니스 모델, Corporation 1077 단어 | 3 페이지.


다각화 전략.


다양 화 IBM 포춘지 선정 500 대 기업이 지난 6 월에 100 번째 생일을 맞았습니다. IBM은 400,000 명이 넘는 직원을 고용하고 있으며 e - 비즈니스 글로벌 마케팅 기술 분야에서 1,000 억 달러 이상의 거물로 간주됩니다. IBM은 컴퓨터 설립 초기에 메인 프레임 컴퓨터를 사용하여 회사를 거의 파산으로 무릎 꿇게 만들었습니다. IBM은 PC를 단순한 가제트로 보았으며 시간이 지남에 따라 모든 가제트가 망각되어 사라졌습니다. IBM은 어려운 길을 찾아 낼 것입니다.


Abercrombie & Fitch , Affirmative action , David T. Abercrombie 1901 Words | 5 Pages.


Diversification Strategies.


Diversification Strategies Let’s explain diversification of a company first; I myself thought it meant something totally different. A diversified company is a company that has multiple unrelated businesses. Those different businesses require separate management teams, have different customers, and produce different products or sell different services. One of the advantages of being a diversified company is that can create a separation from issues of one of the other businesses. Companies can.


3M , Gatorade , Innovation 2097 Words | 5 Pages.


Diversification Strategies.


Diversification strategies are strategies used by companies to try to increase profitability through greater sales volumes obtained by new products and/or services. Amazon has diversified quite a bit since its conception in 1995. Starting out as an online bookstore, and evolving into a one stop e-shopping hub where millions of people shop for a variety of different items over the internet. Amazon today is one of the largest online retailers in the world. However, when companies try diversification.


Amazon , AOL , Dot-com bubble 1526 Words | 4 Pages.


Apple Strategy.


Marketing strategies were central to making Apple Inc. a global success: Analysing how these strategies were so pivotal to their success. Apple Inc. made Apple brand and used it to establish an ‘ Apple empire’, which accounted for many highly competitive markets, including the Smart Phone market, such as Apple IPhone. Consumer Electronics market with products, such as the Itouch and Tablet PC (personal computer) market, for instance, the Macbook Air. According to Chzain, Apple maintains more than.


Apple Inc. , Apple Store , Customer service 1547 Words | 5 Pages.


Diversification Strategies.


Diversification Strategies Bus508 09/15/2010 1. Compare and contrast the two businesses-core business, their size, financials, global presence, use of e business (marketing, sales etc) The first business I examined was NetFlix. Netflix is in the midst of a company downturn and must make drastic changes to turn the company back around. Recently the company decided to increase the cost of their monthly services from $10 to $16. This over time caused a decline of 805,000 customers domestically.


Coffee , Coffee culture , Company 1116 Words | 3 Pages.


Is Apples Strategy Strong Enough?


Q4. Is Apple’s strategy in its computer business strong enough to compete successfully against Dell and HP? From Exhibit 3 we can see that in 2008 Apple upholds 8.5 % of the U. S. PC Market. Today’s generation are now more techno aware and therefore their expectations are higher than what they used to be. Apples rivals such as Dell and Hewlett-Packard possess a large size of the market at 31.9% and 25.3% respectively. From analysing the case study it is evident that a vast majority of consumers.


App Store , Apple Inc. , IPhone 678 Words | 3 Pages.


Diversification Strategies.


Diversification Strategies YourFirstName YourLastName University title Introduction When Kelleher Herb and King Rollin founded Southwest Airlines in 1971, they wanted to offer airline services which were low-cost, in busy markets of not more than 500 miles. The first flights were between Houston, Dallas and San Antonio. Today Southwest is one of the largest airlines in United States for its local passenger miles flown. Southwest has executed business models in an effective manner.


Airline , ATA Airlines , Herb Kelleher 1250 Words | 4 Pages.


다각화 전략.


exploration and telecommunication. [edit] Consumer electronics In India the group sells consumer products like colour televisions, washing machines, air conditioners, refrigerators, microwave ovens and many other home appliances, through a multi-brand strategy with the largest sales and service network in India.[4] [edit] Mobile phones In November 2009, Videocon launched its new line of mobile phones.[5] Videocon has ever since launched a number of innovative handsets ranging from basic color FM phones.


Cathode ray tube , Conglomerate companies , Liquid crystal display 1823 Words | 7 Pages.


Apple Strategy.


 Magical Apple Apple’s over-arching company strategy follows an innovative, mysterious and customer-centered strategy . One of the main reasons for Apple’s success has to do with their large commitment to satisfying customers while continuously innovating their products and design without creating a sense of “too much” or confusing their consumers through new operating systems. These goals, which create a unique and successful company, are achieved through the ways in which they use the five.


Customer , Design , Innovation 1709 Words | 6 Pages.


Apple Strategy.


What is Apples value proposition? 2. Are their capabilities align with this proposition? 3. Is this a sustainable competitive advantage? 1. What is Apples value proposition? An easy and extremely good design of customer experience. 2. Are their capabilities align with this proposition? Processes: The 2 key processes for Apples success are R&D and Marketing. Apple in one the most innovative companies with a huge number of inventions and patens. At the same time the marketing strategy of Apple.


Apple , Apple Inc. , Apple Store 675 Words | 6 Pages.


Apple and Their Strategy.


Alena Terentev Dmitrey APPLE Inc. 1 Company Background The Company designs, manufactures and markets mobile communication and media devices, personal computers, and portable digital music players, and sells a variety of related software, services, peripherals, networking solutions, and third-party digital content and applications. The Company’s products and services include iPhone ® , iPad ® , Mac ® , iPod ® , Apple TV ® , a portfolio of consumer.


App Store , Apple Inc. , IPad 1678 Words | 6 Pages.


Assignment 2 - Diversification Strategies.


Running head: Contemporary Business - BUS 508 April 28, 2012 Assignment #2 Diversification Strategies “Virgin Group and Benetton Group” Gilbert Feliciano II Professor - Dr. Brian Collins Strayer University CONTEMPORARY BUSINESS - BUS 508 2 ABSTRACT The diversification literature has largely focused on the degree of applicability of firm resources to a new industry: A firm should diversify into more related industries since synergistic benefits decrease with the distance between.


Brand , Brand management , Branding 1530 Words | 6 Pages.


Apple Strategy.


Internal Analysis _Mission Statement : Apple is committed to bringing the best personal computing, portable digital music and mobile communication experience to students, educators, creative professionals and consumers around the world through its innovative hardware, software and internet offerings._ Resources Apple and innovation has almost been synonymous. Apple’s has been through many ups and few downs in its life and this trend brings out clearly its.


Apple Inc. , Apple Store , Genius Bar 1277 Words | 4 Pages.


Apple Business Strategy Analysis.


| Brief description of PC and Smartphone’s industry Smartphones | Company | Market share | Key success factors | Android | 68,1% | * software * innovation * synchronization with google account | Apple | 16,9% | * design * style * size * capacity * software * download facility * distribution | Blackberry | 4,8% | * reliability * carrier friendly * design | Nokia | 4,4% | * price efficiency * reliability * distribution * client's service | .


Apple Inc. , Innovation , IPhone 684 Words | 4 Pages.


Hrm Issues/Diversification Strategies.


HRM Issues/ Diversification Strategies Jamaine Williams Instructor Dr. Hogan Bus599 February 29, 2012 Abstract In this paper, I will present an analysis of Nucor Corporation. The paper will discuss the trends in the steel industry and how it may impact Nucor’s strategy , Discuss the organizational structure and management philosophy at Nucor, Identify three (3) HRM issues related to strategy implementation and recommend actions to address these issues, Based on the situation, recommend.


ArcelorMittal , Human resource management , Management 1402 Words | 4 Pages.


Diversification Strategies - 1.


Diversification Strategies BUS 508 Contemporary Business Seena S. Nelms Strayer University Diversification Strategies What is diversification ? According to the Merriam-Webster Dictionary online, diversifications means to produce variety or to engage in varied operations. Diversification is a strategy that takes companies into new markets with new products and services to increase their profitability. Some corporations have diversified and succeeded, while other have.


AOL , Google , Steve Case 1298 Words | 4 Pages.


Cost Leadership Strategy of Apple.


TYPES OF COMPETITIVE STRATEGIES Apple Inc. Cost Leadership Strategy Cost leadership strategy has been highly adopted by Apple Inc in its endeavors of ensuring competitiveness and success in the technology industry. The company’s management has been able to draw policies and strategies that are aimed at ensuring that the company is the lowest cost producer and distributor. • By lowering the cost of production and management, Apple Inc has been given golden opportunities on determining prices.


App Store , Apple Inc. , IPad 751 Words | 3 Pages.


Apple Inc. Strategy Formulation.


I am going to describe the Strategic and Marketing Plan of Apple Inc, Which is the biggest consumer electronics provider in the world. It provides wide range of consumer electronics in the market like MAC computers, IPOD, I Phone, LAPTOP, IPAD. It has about 49,400 employs and over 240 Retails Store all around the world wide out of it 218 are in US and 24 in UK rest in other countries. I personally think that before studying the strategy of any organization we need to understand the basic of Strategic.


Apple Inc. , IPhone , IPod 1707 Words | 6 Pages.


The Marketing Strategies of Apple, Inc.


The Marketing Strategies of Apple , Inc. Market segmentation strategy involves dividing the market into groups, where individuals have similar needs and wants for services and products. It could also be a segmentation of people on the basis of behavior, culture and economic status. To get a clearer picture of what is market segmentation, one can always look into the definition provided by business dictionary, market segmentation is defined as, "Process of defining and sub-dividing a large homogenous.


Apple Inc. , IPhone , IPod 850 Words | 3 Pages.


Apple Business Strategy.


Internal Factor Evaluation (IFE) Matrix for Apple Strengths | Weight | Rating | Wt. Score | 1. Customer loyalty combined with expanding closed system 2. As a leading innovator in mobile device technology 3. Strong financial performance 4. Powerful Brand reputation 5. Retail stores 6. Strong marketing and advertising teams | 0.120.100.090.110.090.10 | 443434 | 0.480.400.270.440.270.40 | Weakness | | | | 1. High Price 2. Incompatibility with different OS 3. Patent infringements.


App Store , Apple Inc. , IPhone 1187 Words | 4 Pages.


Apple Branding Strategy.


THE ANALYSIS OF APPLE’S BRANDING STRATEGIES by Anna Glenn The Apple brand strategy is all about the experience. According to Wired, “Apple’s emotional branding, a brand that is felt in the heart and mind of the consumer” [2], is the key to its survival. Apple’s brand is reflected through their core beliefs about innovation, imagination and design. It is promoted through their products, advertisement and customer experience. This paper will give an introduction on understanding what a brand.


Advertising , Apple II series , Apple Inc. 1475 Words | 4 Pages.


Apple Price Strategy.


Chapter 2: Analysis of marketing strategy 2.2 Pricing Strategy 2.2.1 Factor affecting pricing decisions (type of market) iPhone4s is a product from Apple which sells in oligopoly competition market. As we know, the characteristic for oligopoly competition market are product differentiation, few sellers but many buyers in the market, high barrier market entry and exit, price maker in the market and spend money in advertisement. It has a few of competitors, such as Samsung Galaxy S2 (RM2099).


App Store , Apple Inc. , IPad 1853 Words | 5 Pages.


Apple Inc. Strategy.


| Apple Inc., 2008 What were Apple’s competitive advantages? During the end 70’s and beginning of the 80’s, Apple’s competitive advantages assured high profitability to the firm. Apple II and Macintosh were premium (priced) products that were very easy-to-use computers with appealing design and technical elegance. Despite the slow processor speed and the lack of compatible software, the combination of superior software and peripherals, giving “unmatched capabilities in desktop publishing”.


Apple Inc. , IPhone , IPod 1931 Words | 5 Pages.


The Marketing Strategies of Apple.


The Marketing Strategies of Apple , Inc. BUS 330/Principles of Marketing April 11, 2011 For the past 30 years, Apple , Inc. has been the pioneer in the computing industry with its landmark products. In 1976, the founders Steve Jobs, Ronald Wayne and Steve Wozniak introduced Apple Computers, Inc. to the American public which revolutionized the industry. The logo for Apple , Inc. F. K.A as Apple Computers, Inc. is possibly the most recognizable logo in history. It is just pure marketing genius.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 2764 Words | 7 Pages.


Marketing Strategies for Apple and Dell.


Apple Inc. is a multinational organization that manufactures consumer electronics. Its best known for the Mac, the iPod, the I-Phone, the recently launched iPad and for software the Mac OS X, iTunes, iLife. It was established on April 1, 1976 in California. It changed its name to Apple Inc. from Apple Computer Inc. on 9th January, 2007 since it was changing its focus to consumer electronics from personal computers. As of 2009, 35000 employees are registered with Apple . Apple is known to revolutionize.


Alienware , Apple Inc. , Dell 1993 Words | 6 Pages.


Apple Channel Strategy in Singapore.


INTRODUCTION Apple Inc. designs, manufactures and markets a wide range of personal computers, computer software, and portable music devices. Some of these Apple products include the Macintosh, iPods as well as the iPhones. Apple’s strong value chain is one of the reasons for its success today. Its’ efficient and strong value chain has allowed the company to expand globally with a strong presence in 102 countries. Furthermore, Apple has joined in the process of reintermediation, adding.


Apple Inc. , Distribution , ITunes Store 2295 Words | 7 Pages.


Diversification Strategy in India.


Abstract: The case, "ITC's Diversification Strategy " gives an overview of ITC's diversification into related and unrelated areas in recent years. The case presents an overview of the cigarette industry in India and gives a detailed account of the areas in which ITC has diversified. The competition that ITC is going to face in each of the segments it has diversified into is also explored. Issues: Criteria of selection of new businesses and the degree of diversification involved as well as to.


American Tobacco Company , Cigar , Cigarette 1324 Words | 4 Pages.


COMPETITIVE STRATEGY BHR Apple.


COMPETITIVE STRATEGY We Shouldn’t Be Dazzled by Apple’s Earnings Report Juan Pablo Vazquez Sampere FEBRUARY 4, 2015 SUMMARY SAVE SHARE COMMENT TEXT SIZE PRINT RECOMMENDED Playing to Win Strategy Toolkit STRATEGY & EXECUTION BOOK Roger L. Martin, Jennifer Riel, A. G. Lafley 250.00 ADD TO CART SAVE SHARE HBR Guide to Building Your Business Case Ebook + Tools COMMUNICATION BOOK Ray Sheen, Amy Gallo 39.95 ADD TO CART SAVE SHARE HBR Guide to Leading Teams Ebook + Tools LEADERSHIP.


Bank , Disruptive technology , Incumbent 1084 Words | 4 Pages.


Marketing Strategy of Apple.


customers to purchase from the first day of its launch and 1.4 million units within 90 days.  Apple started off iphone with a high price to cover marketing and development costs as well as to create the perception of the iphone being worth $599. Suddenly Company reduced it to $399. It is one of the parts of their excellent marketing strategy which gives customers the feeling of getting a great deal.  Apple also has an effective supply power, for them iphone is nothing more than summing up different.


Distribution , IPhone , IPhone OS 647 Words | 3 Pages.


Apple Case Study.


Determine two available strategic options for Apple to maintain and rebuild its reputation. Ans: Apple is the third largest Mobil Company in the world. Apple launched its iPhone in 2007. Company gained its success after launching iPhone. IPhone became one of the best smart phone in the Mobil market. Every time, when company launch any its product, people are curious to know what they are going to launch. Customers are expecting something new every time. Apple launch its iPhone 5 on 12 september, 2012.


App Store , Apple Inc. , IPad 1818 Words | 6 Pages.


ansoff applied to apple inc.


ANSOFF MATRIX MARKETING STRATEGY The Ansoff Product-Market Growth Matrix is a marketing tool created by Igor Ansoff. The Ansoff matrix is a marketing tool that allows marketers to consider ways to grow business via existing and/or new products in existing and/or new markets. The ansoff matrix helps companies decide what course of action should be taken given current performance. The Ansoff's matrix provides a very simple but very effective focus for considering different options for growth, and.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 960 Words | 3 Pages.


Apple Promotional Strategy.


Apple Ipad’s carefully choreographed PR Campaign:  Rumors for close to two years about an Apple tablet device.  Little tidbits, like filings for obvious Apple - style names like iTablet, left sitting for reporters to pick up, but with no direct trace back to Apple , which increased curiosity and coverage.  Rumors about which content companies were partnering with Apple started to arise, and such rumors are often a result of Apple’s own planting.  The press started finding details about a.


App Store , Apple Inc. , Brand 1621 Words | 5 Pages.


Porter’s four competitive strategies are described as an organization that can focus on being the cost leader, or it can focus on differentiating its products or services from those of the competition. Further, the organization can use the cost or differentiation strategy across an industry or it can focus its strategy on a particular industry segment. Apple engages in better product/service across the industry, because Apple values their customer’s visits and loyalty. Apples retail stores have a very.


Apple , Management , Product 880 Words | 3 Pages.


Apple Case - Explain the Succession Strategy at Apple.


Ques.1 Please explain the succession strategy at Apple . How did the company select the successor to Jobs? Steve Jobs was more than a business leader, with vision, passion for design and product excellence, wrapped in a perfectionist personality with amazing business savvy. His ability to lead Apple comes not only from his leadership qualities, but also his deep experience in the technology industry. The issue Apple faced in its succession strategy is about Jobs' leadership style and philosophy.


Apple Inc. , Jef Raskin , Leadership 972 Words | 3 Pages.


기업 차원의 전략.


APPLE COMPUTER INC.: - CORPORATE-LEVEL STRATEGY REVIEW - A review on the strategy adopted by Apple Inc. at corporate level to ensure that the company remains at the forefront of the electronic media industry either in terms of innovation and range of products . EXECUTIVE SUMMARY An analysis was done on Corporate-Level Strategies adopted by Apple Computer Inc. (“ Apple Computer”) that has brought tremendous success to the firm since it started. Apple Computer started off in 1976 by Steve Jobs.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 1207 Words | 5 Pages.


 Apple Inc. Apple has shown innovative courses for the past decades and its success was possible because it has held on to its core competence. Apple outsourced its manufacturing products, but developed product inside the company in secrecy. Even though Apple threw its software platform open, it still limits the distribution of applications possible only through its App Store. Apple distinguishes what core is and what non-core technology is. It is their business model that it takes advantage.


Apple Inc. , Innovation , IPhone 792 Words | 3 Pages.


Competitiveness Chapter 5: The Five Generic Competitive Strategies Chapter 10: Building an Organization Capable of Good Strategy Execution For week ten in Business Policy and Strategy for an continue on chapters four on Evaluating a Company's Resources, Capabilities, and Competitiveness on pages 80 - 118, chapter five on The Five Generic Competitive Strategies on pages 120 - 146 and chapter ten on Building an Organization Capable of Good Strategy Execution 286 - 314. After reading and reviewing.


App Store , Apple Inc. , IPad 796 Words | 3 Pages.


수익성있는 성장을 달성하기위한 가장 좋은 전략은 다양성입니다.


deal. Alcon is a producer of eye care products such as contact lenses. Google has diversified by investing £124m in a wind power business. 수익성있는 성장을 달성하기위한 가장 좋은 전략은 다양성입니다. Justify your answer with reference to Novartis, Google and/ or other organisations that you know. (40 marks) Diversification - Practice under which a firm enters an industry or market different from its core business. Growth – The process of improving some measure of an enterprise’s.


Mergers and acquisitions , Mobile network operator , Mobile phone 1220 Words | 4 Pages.


Pepsico's Diversification Strategy.


the company to further its market share and improve its ability to take advantage of such cost saving moves as consolidated distribution, etc. References Thompson, A. A., Jr., Strickland, A. J.,III., Gamble, J. E. (2010). Crafting and Executing Strategy : The Quest for Competitive Advantage, (17th Edition). New York: McGraw-Hill/Irwin Website: coca-cola Accessed 6/6/09 Website: pepsi Accessed 6/6/09.


Brand , Fast food restaurant , KFC 1230 Words | 4 Pages.


Apple Marketing Strategy — Document Transcript.


Apple marketing strategy — Document Transcript • 1. Apple Marketing StrategyApple has been so successful in these last years thanks to his fresh, imaginative way to think and do its business: awinning combination of exceptional products, great style and design, great strategy , innovative marketing, sleekand enticing communications. Apple owes its overwhelming success in the last years to the iPhone and to the smart iPod and iTunes productcombination, a combination of a great hardware piece.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 1090 Words | 3 Pages.


SYNOPSIS : MARKET STUDY ON APPLE INC. USA In the changed business scenario where organizations are required to compete globally, benchmar KEks have become global, organizations survival and excellence requires not only meeting local but also global standards. Thus, aim of the companies is not just restricted to their survival but also generation of revenue and establish themselves distinctive from others as an international brand. Apple is one of the leaders when it comes to Innovation in.


Apple Inc. , Apple Store , Brand 1218 Words | 5 Pages.


Case Study Apple Inc.


Objectives (Stated & Implied) Profit: Mission: Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh. Apple is committed to bringing the best personal computing experience to students, educators, creative professionals and consumers around the world through its innovative hardware, software and Internet offerings. apple/investor/ Growth: Citizenship: Survival: “Think.


Apple II series , Apple Inc. , Computer 582 Words | 5 Pages.


Promotion Strategy a.) Integrated Marketing Communications Strategy The integrated marketing communications (IMC) strategy , in American Football terms, is all about awareness in the pocket. Knowing what is going on at the time, how to react, which players to look for and which to avoid. This can all be related to the IMC strategy because it deals with delivering the football to the receiver at the right time. IMC deals with a variety of forms of communication: Advertising, Personal Selling, Sales.


Apple Inc. , Apple Store , IPhone 1778 Words | 7 Pages.


1-Explain Apple `s business and IT strategy. What , in Specific , aspect in the strategy you believe boosted apple ? illustrate . Apple starts as a computer manufacture , they have a mission to make the computer easy to use by people , in their early commencement they became a leader in computer market . However , this success collapse due to high cost compared with the competitors who have cheap computers that which led Apple `s to many loss in many periods . After that Apple come again with.


Apple Inc. , IPad , IPhone 1868 Words | 6 Pages.


Lvmh: Diversification Strategy Into Luxury Goods.


LVMH: Diversification Strategy into Luxury Goods Strategic Issues By 2002, Moet Hennessy Louis Vuitton was the world's largest luxury products company, enjoying annual sales of 12.2 billion euros. LVMH carries the most prestigious brand names in wine, champagne, fashion, jewelry, and perfume. Upon entrance of this luxury product industry, LVMH was aware that they produced products that nobody needed, but that were desired by millions across the world. This desire in some way fulfills a fantasy.


Branding , Gucci , Luxury good 1511 Words | 5 Pages.


Date: 04/06/2014 Case 14: Apple Computers in 2012 Background Apple computer Inc. is a multinational corporation that creates consumer electronic, personal computer, computer software, commercial servers and digital media. Apple‘s core product lines were iPhone, smart phones, iPads, tablet computers iPods, portable media players and Macintosh computers. The founder, Steve Jobs, and Steve Woziak started Apple Computers in 1976 and incorporated it into a company.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 2402 Words | 10 Pages.


Marketing Strategy of Apple Computer Company.


ar Marketing Strategy of Apple Computer Company April Hemphill Professor Brickhouse Bus 100 August 10,2011 Apple Computers Inc. is considered to be one of the innovators in the computer industry. It brought about different changes to the industry; these changes are still visible in the present. The company’s products were used as a basis by other computer company’s in designing the specifications and physical characteristics of their product. It also serves as a meter of.


Apple Inc. , IPad , IPhone 1311 Words | 4 Pages.


Diversification of Starbucks.


DIVERSIFICATION . For companies, they all want to have bigger market share and earn more profit. So they will find many ways to penetration into the market like diversification . 다각화 전략은 시장, 제품, 서비스 또는 생산 단계를 기존 비즈니스에 추가함으로써 기업 운영을 확장하는 데 사용됩니다. The purpose of diversification is to allow the company to enter lines of business that are different from current operations. There are basically two broad forms of diversification.


Coffee , Coffeehouse , Dunkin' Donuts 1461 Words | 5 Pages.


다각화.


Diversification Diversification can be briefly defined as the expansion of a firm into a range of different product areas. Firms may choose to diversify for either of two reasons. First, diversification may benefit the firm’s owners by increasing the efficiency of the firm. Second, if the firm’s owners are not directly involved in deciding whether to diversify, diversification decisions may reflect the preferences of the firm’s managers. Singapore Airlines (SIA) serves as a typical example of diversification.


Airline , Economics , Economics of production 1548 Words | 5 Pages.


background: Apple is an American multinational corporation that manufactures, designs, markets and sells mobile communication and media devices, digital music players, personal computers, consumer electronics and softwares and provides related services. The company’s variety of products such as Ipod music player, which has been an experience for Apple in dramatic growth since 2001, Ipad, Imac, Apple TV, professional software support and application through Itunes store, IBooks store, Apple Store, compatible.


App Store , Apple Inc. , IPad 1976 Words | 7 Pages.


Individual Case Study: Apple Inc. 9.20.13 Apple , arguably the most valuable company in the world, from the perspective of market capitalization, has a unique business model and compelling strategy that allows the company to flourish regardless of competition, economic hard times, and changing societal trends. A top pick among consumers, Apple is undoubtedly a powerhouse in the electronic, software, and entertainment industries all of which are venues by which Apple has grown, developed, and.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 1147 Words | 5 Pages.


Apple Inc. is the largest publicly traded company in the world by market capitalization. Overtopping ExxonMobil by some $60 billion, (CNN, 2012) as well as the largest technology company in the world by revenue and profit, worth more than Google and Microsoft combined. (Appleinsider, 2012)Fortune magazine named Apple the most admired company in the United States in 2008, and in the world from 2008 to 2011.All these facts caused my interest in studying in Apple Inc.’s backgrounds, financial data.


Apple Inc. , IPhone , IPhone OS 2101 Words | 6 Pages.


From Failure to Success Since its inception in 1976, Apple Inc. has been largely successful and has experienced incredible expansion. Technological innovation, appealing product lines, and a focus on superior customer service have all contributed significantly to the growth that Apple has enjoyed over the years. Even the strongest companies experience major missteps as seen by Apple’s Power Mac PC supply chain disaster of 1995. Despite the detrimental consequences at the time, this disaster led.


Apple Inc. , Gil Amelio , Inventory 1615 Words | 5 Pages.


Samsung vs Apple Strategy Comparisons.


Ekrem Tatoğlu HOW SAMSUNG HAS CAPTURED GLOBAL INDUSTRY LEADERSHIP POSITION? COMPARING ITS KEY STRATEGIES AGAINST MAJOR RIVAL: APPLE Today’s competitive world has its highest turmoil in electronics industry where two main giant competitors dominates the market and bloody war is going out there for taking the title of being leader. You know what I mean. War between Samsung and Apple is more like a Cold War between Russia and USA. War already bounced to lawsuits respect to licensing.


Lee Byung-chull , Lee Kun-hee , Samsung Electronics 1441 Words | 7 Pages.

No comments:

Post a Comment